Ännu en skoldag

Idag kändes det lite bättre. Vi fick göra saker, och lära känna varandra snäppet bättre. Än kan jag inte alla namnen, men det är många man har att hålla reda på. Vi fick prova på lite "entreprenörskap" idag. Vi blev indelade i grupper och fick lösa en slags uppgift. Det kändes rätt slappt! Vi hade tre timmar på oss att fixa det, och vi vart klara efter en timme. Gick ganska bra för våran grupp faktiskt, även fast andra hade tänkt till lite mer. Det var en liten utmaning

Jag snackade med mina mentorer idag och jag ska ringa, eller också gå förbi Örnen imorgon på lunchen. Det enda jag vill ha nu är ett svar från dem, så jag sen kan sluta oroa mig. Jag ska under denhär veckan även bestämma om jag vill gå kvar på Enp eller byta till Samhälls. Känns som att jag kommer att komma igång lite lättare när jag sen slipper oroa mig över allt

Efter skolan kom Philip till södra hamn, till min skola. Vi satt och pratade en liten stund vid hamnen, sen for han vidare till sin kompis, och jag gick och köpte skoltillbehör. Jag köpte två kollegieblock, pennor och sudd. Philips mamma lovade att ta med några block från hennes jobb åt mig också, så nu har jag så det räcker.

Nog om skolan! Ska strax packa gym-väskan och knalla ner till gymmet. Igentligen känner jag mig alldelens för trött, men känner bara att jag inte kan sitta inne nu. Efter gymmet ska jag ta den efterlängtade duschen och bara ta det lugnt. Kan det bli bättre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0