Hemmakväll

Jag drog till gymmet runt sex-tiden. Det vart kaos när jag inte hittade mitt gym-kort så det var bara att kuta tillbaka hem och kolla, och där låg de.. Mitt på bordet! Jag tog kortet och sprang tillbaka. Jag började som vanligt med att springa, och tanken var att ta det rätt så lugnt med de med tanke på att jag hostar och är krasslig i halsen. Men jag fastnade framför dendär lilla tvn så det vart att jag sprang en ganska bra bit iallafall. Efter det körde jag "trapp-maskinen" och därefter gick jag till styrke-rummet. Plötsligt kom Thomas in där och vi båda kollade på varandra som om vi inte fattade att de var varandra vi såg, helt mysko. Han kom fram och vi snackade en stund, och brun som en pepparkaka hade han blivit! Därefter fortsatte jag med gymmandet, och halv åtta var det dags för mig att dra hem. Jag slängde väskan på golvet och skulle precis ta av mig skorna, och då kom mor och frågade om jag ville följa med till Storheden, så varför inte? Vi drog dit och gick runt där i säkert en timme. Där inhandlades b la mat, tamponger, sockar och en jätte söt blomma till mitt rum. Därefter tog vi våran vanliga raggar-runda runt stan och sen kom vi hem till slut. Jag bestämde mig för att ta ett bad, det kändes som att det behövdes. Jag rakade benen och lyxade till det med några ljus, länge sen sist.

Nu har jag just precis fixat håret, och ändå ser det ut som ett fågelbo. Ska strax gå och hämta några frukter och sätta mig framför tvn, och vänta till kvällens höjdpunkt. Paradise hotel, vad annars? Jag sätter mig förmodligen här igen efter det, eftersom jag blivit en nattuggla på senaste tid. Passande precis innan skolan ska börja! Men jag har bestämt mig att bara ta vara på tiden, när det gäller allt och absolut inte tänka på sånt som kan/kommer hända. Då mår man ju igentligen som bäst, iallafall jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0