Ibland har jag tur trots allt

Jag vaknade imorse med ångest. Hela morgonen gick jag runt i lägenheten, stressade och bökade. När klockan vart halv åtta fick jag springa allt vad jag hade till bussen, det kändes som att miljontals tankar bara snurrade runt i mitt huvud. Jag tog fram mobilen och ringde till Jan-Erik. Äntligen måndag tänkte jag! Han svarade inte, och jag vart snabbt lika orolig igen. Klockan tio över åtta fick jag äntligen tag i han, och han sa att han skulle ringa upp. När han sen gjorde det kom han med roligare nyheter. Fröken Stark ska få börja på Mediaprogrammet, och jag vart hur glad som helst! Det är väl inte världens grej dedär med linjer osv, men lyckan spred sig snabbt i kroppen när jag insåg att jag skulle slippa dendär lilla skolan som man nästan får cellskräck i. Självklart är det inte bara därför jag byter, utan för att Mediaprogrammet faktiskt var mitt förstahandsval. Och när min lärare en dag kom in och sa: Ni som har valt detta för att bara välja, ni borde inte vara här. Då slog det mig, och jag var nog säkert inte den enda som kände så. Skit kul iallafall att jag får börja den linjen jag velat gå sedan första början. Det kommer nog bli bra!

Dagen kändes ganska dryg eftersom jag nästan bara satt av alla lektioner medans alla andra satt och skrev företagsekonomi. Morgondagen kommer börja med att jag går till Örnen, pratar med min studievägledare Anna-märta, som därefter säger vilken klass jag hamnar i. För mig spelar det inte någon större roll, men A:orna vore ju ett önskemål!



Vi slutade tidigare idag så jag passade på att gå en vända på stan. Jag var till gina tricot en sväng, och därefter gick jag raka vägen till Make up store. Jag köpte mig en "Cover all" kräm som ska täcka allt det röda, inte billigt men säkert bra. Jag kollade även på concealer men färgen var slut och kommer inte in förens om en månad. Jag kutade därefter till bussen och hann precis. Nu har jag just kommit hem och ska väl snart gå och se vad jag kan hitta i kylen. Jag är hungrig som en varg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0