Sista söndagen

Ja, imorgon sätter skolan igång. Känns väl kul, på alla möjliga sätt och vis. Och det blir skönt att komma in i en slags rytm igen, jag syftar på sömnen och bara rent allmänt. Det innebär ju också att saker och ting kommer förändras en hel del när allt dethär sätter igång, mot vad det har varit i sommar. Nya kompisar förmodar jag, vilket på sitt sätt känns kul. Och förhoppningsvis kommer det också att betyda att dem gamla finns kvar. En helt ny skola, nya lärare och klasskamrater som man ska gå med i hela tre år. Det känns ändå lite spännande

Jag har inte uppdaterat sen torsdagnatt, och det är för att jag inte haft någon större tillgång till dator. Under fredagen var jag och Philip på Dagobert och åt lunch, en tacotalrik vart det! Senare på kvällen drog jag iväg och umgicks med några vänner, vi satt och umgåsades och hade det allmänt trevligt. Vi drog en vända till stan, och kvar där vart jag med Kalle och Sebastian. Vi åt godis och snackade skit, ett helt okej avslut på den fredagskvällen. På lördagen, (igår) åkte jag in till stan, och storheden med min far. Storlek 36 finns verkligen ingenstans! Det slutade med att jag gick till Philip eftersom stan ändå stängde. På kvällen åkte vi till Jonas och åt där, och snabbt där efter gick jag och Philip på bio. Sommaren med Göran vart det, och bra var den. När filmen slutade var klockan runt åtta, Philip ringde Hugo och vi drog ner till garaget, även såkallat det andra hemmet. Vi var där ett tag, och sen drog jag, Philip och Markus och köpte korv och dricka och drog till Ormberget och grillade. Ett skönt avslut på kvällen! Vi satt där i några timmar, snackade sex som vanligt. När vi sen kom hem till Philip vart det inte så mycket mer, tv-tittande och därefter sova.

Idag när vi vaknade var det regnigt och jäkligt ute, så det vart en inne-dag. Haft ett litet From G's to gents marathon under dagen, inte blivit så mycket mer än så. Jag kom hem för en dryg timma sen, och hade tänkt lägga mig i sängen och läsa en bok nu. Känner mig krasslig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0