Halvårs dag och lite sånt

Nu har ja bott hos Philip i två dagar, därför har inte uppdateringen varit på topp

I Torsdags var det snack om att jag och Philip skulle dra och bada men vädret var inte det bästa så vi gick och fikade på ett ställe inne i stan. Vi satt och mös på tills det var dags för han att dra till moppekursen. Jag gick på stan medans, jag köpte mig ett par svarta chinos och ett par jeans-shorts på Bik bok. Chinosen kostade endast en hundring, och jeans-shortsen bara 200 så självklart passade man på. När Philips kurs hade slutat drog jag hem till han, hans mor lagade middag åt oss osv. På kvällen drog vi ut eftersom det vart fint väder, vi träffade Gustav och Markus och umgicks med dem ett tag. Därefter kände man att det började bli kallt så då började vi traska hem mot han. Där spelade vi spelet "Tjuv och polis" en gammal klassiker. Jag vart sur, och kände inte för att spela efter en stund. Heter man Ida så är man en dålig förlorare, så är det bara!

På fredagmorgon vaknade vi tidigt. Käkade frukost, och gjorde oss klara inför stranden. Vi drog till Storstrand och stekte på, riktigt skönt! Vi hann dock bara bada en gång eftersom att det började regna sen, men vi hade våra handdukar så det var lika mysigt för de. Vi var där någon timma, sen tog vi bussen till stan. Båda var slut när vi kom hem till han så vi låg  och vilade tills det var dags att göra middag. Vi lagade våran egna lilla fläskfile's gryta, som vi i och försig misslyckades med, men den gick iallafall att äta och vart inte alls nå jätte dålig. Riset kokade över, och hälften torkade fast. Men, det gick ju bra till slut iallafall! Därefter drog vi iväg och postade en grej, sen raka vägen till garaget. På kvällen drog vi ut med snyggmoppen, det var riktigt skönt. Vi drog och mötte upp Gustav, Peter och Markus och umgicks hela kvällen. Vi var först i Bergviken, därefter drog vi och checkade in Petters nya hus. Fint må man ju säga! Sen vart det bara att chilla i hans rum resten av kvällen, man fick sig många goda skratt! Det vart sent och jag och Philip drog hem till han. Vi slog på en film och jag såg max fem minuter av den, sen somnade jag. Ovanligt nog, haha

Vi hade även halvårs-dag i Fredags. Helt underbart!

Idag vaknade vi sent, jävligt sent. Hans mamma kom in och frågade om vi ville följa med till Överkalix, till marknaden och eftersom vädret var tråkigt och det inte fanns så mycket annat att göra så följde vi med henne och Jonas dit. Det var trevligt, och marknaden var förvånansvärt stor! Vi köpte oss ingenting förutom godis, vad annars? Fick även prova på att äta såntdär kebab-aktikt grejs i pitabröd som jag inte kommer ihåg namnet på. Smakade riktigt bra trots mina förväntningar! Man såg även några man kände till där, konstigt nog. Vi drog hem runt fem-tiden, jag käkade middag hos Philip och sen drog vi oss ut. Det var ett helt gäng med killar som ville sig in i garaget, jag stod väl mest bara och tittade på när vissa av dem fulade sig. Kvart över tio tog jag bussen hem, och nu sitter jag här! Ska strax gå och se vad jag hittar i kylskåpet, kanske bara tar mig en frukt. Blir att softa hela kvällen, sitta och kolla vad som har hänt runt om i världen den senaste tiden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0