Söndagkväll

Det är en helt vanlig söndag kväll och man känner det verkligen i hela kroppen. Jag känner hur jag verkligen inte vill till skolan imorgon, hur jag skulle vilja ha en till sånhär underbar vecka, eller också bara spola tillbaka tiden och börja om. Nu kommer vardagarna gå åt till skola, plugg, gymmet och sen hem och sova. Hur kul är det på en skala igentligen? Nästa lov är jul-lovet, och jag ser verkligen fram emot det.

Jag känner iallafall att jag varit duktig idag, någorlunda iallafall. Eftersom jag fick så sjukt tråkigt där ett tag så bestämde jag mig för att rota igenom mina gamla lådor, där jag har saker från förr. D v s från då jag gick femman/sexan. Jag satt och läste igenom gamla dagböcker, och det var riktigt kul att se hur man igentligen tänkte på den tiden. Jag hittade även några riktigt roliga sidor, och det som var det mest komiska var ju hur jag bytte killar. Ena dagen var det en, och andra dagen var det någon helt annan. Jag var en riktig player med andra ord, haha!

Efter allt det roliga fick jag ta tag i det tråkiga, d v s städa mitt rum och när jag väl städade så städade jag även igenom våran garderob som är i rummet intill. Det låg allt möjligt där, som nallar och leksaker från att kusinerna varit på besök. Jag tog tag i de, stark som jag är så städade bort allting, så nu kan man även gå igenom så man kommer snabbare till toaletten och köket. Riktigt fint gjort av mig, faktiskt

Nu sitter jag hos mamma och har just sett ensam mamma söker. Det börjar närma sig sitt slut fast det känns som att det knappt är värt att kolla på med tanke på att man märkt redan från början vilka de ska väla. Nåväl, har jag haft något bättre för mig kanske? Inte det. Nu börar det en film på trean som jag ska se, och sen ska jag hoppa in i en kokhet dusch. Oh så efterlängtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0