En bilkrock

Nu har jag fått uppleva min första bilkrock i hela mitt liv. Det var dock inget allvarligt, men en ganska stor smäll med tanke på hur liten fart vi hade. Det gick bra, och den enda "skada" jag fick var på mitt knä. Jag slog i det just när bromsen tog i. Annars var jag lite chockad, vilket inte alls är konstigt. Jag hade aldrig trott att dendär lilla hastigheten kunde göra något så stort. Skrämmande!

Nu är jag hemma iallafall, jag ska snart sätta igång och plugga. Humöret är väl någorlunda bättre, och jag ska försöka fokusera på allting bra nu och inte trycka ner mig själv i skiten. Ingenting är mitt fel! Jag for in till stan en sväng tidigare idag för att rensa lungorna. Jag gick förbi Philip och hämtade mina kvarglömda jeans också, och jag blev kvar där ett tag. Jag fick äta middag, och en god efterrätt med dem. Därefter låg vi bara i sängen och pratade om allt möjligt, kändes allmänt skönt. Jag kom hem för en timme sen ungefär, det känns som att klockan är runt tio på kvällen eller till och med ännu mer. Fattar inte varför söndagar ska vara såhär sega!

Imorgon är det skola och jag är inte speciellt taggad. Vi ska mest troligt ha Rolf, vilket inte gör saken så mycket bättre. Efter skolan ska jag hem och äta middag och ta det lugnt, och efter middagen ska jag till Philip och få hjälp med matten. Känns grymt bra att ha någon som hjälper en med matten! Jag kanske borde ha tänkt på det lite tidigare i och försig eftersom provet är på tisdag, men det får gå som det går. Min mattelärare vet

Nu hade jag tänkt fokusera på pluggandet en timma, kanske lite till. Sen ska jag bara ta det lugnt! Försöka att bli piggare och gladare inför morgondagen. Dagar som dessa är hemska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0