Ny start på veckan

Våra måndagar kan man kalla en mjukstart, fast ändå inte med tanke på att vi slutar fem. Vi hade foto hela dagen idag och det var riktigt skoj, precis som jag hade förväntat mig. Vi fick en uppgift att gå ut på stan och fota tanter, och det var inte så lätt som jag trodde. Hälften av tanterna sprang iväg så fort man närmade sig dem med kameran i handen, och andra var bara allmänt otrevliga. Men jag fick ihop några fina bilder på tanter som konstigt nog var trevliga! Senare under dagen fick vi redigera bilderna, en kanondag!

Jag kom just hem. Efter skolan åkte jag direkt till min far och packade grejerna och knallade över till mamma. Jag har just ätit middag och jag tänkte nu avrunda mig lite här framför datorn. Snart sätter jag igång med läxorna som är till imorgon, så jag hinner inte träna något ikväll vilket känns surt. Men jag får väl helt enkelt träna extra hårt imorgon. Läxor kommer före träning, i guess.


Mer om helgen.

I fredags var det party. Vi hade tänkt åka vidare in till stan senare, men det gick som det gick och det var lika bra. Jag åkte som sagt till Philip och blev kvar där över natten. På lördagen vaknade vi runt åtta-tiden på morgonen, det var konstigt nog väldigt skönt! Vi låg i sängen och degade i en timme, och därefter gick vi upp och åt frukost. Runt ett-tiden tog vi bussen till Nordpolen. Det första vi gjorde där var att trycka i oss ett skrovmål, båda var hungriga som vargar. Vi tog det mest lugnt i bubbelpoolen osv, det kändes som att det var skönare det än att hoppa omkring och plaska med småbarnen. Det var lugnt! Runt sex-tiden blev vi hämtade av Philips mamma och åkte därefter hem till han och åt middag. Runt nio-tiden gick vi in till stan eftersom det var Kulturnatten. Det var mycket folk och vi lyckades träffa på mina vänner. Vi hängde med dem i två timmar, sen gick vi hem. Jag somnade så fort jag la mig i sängen, ännu en gång.

Gårdagen var inte så märkvärdig igentligen. Vi vaknade där runt halv-tio, en tidig uppstigning igen! Vi tog det lugnt hela dagen. Duschade en snabbis, gick ner till garaget och fixade Philips kedja på pärlan och på kvällen vart det film-mys och godisätande. Kändes helt rätt! Precis så en söndag ska de ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0