Nyvaken och sådär frusen

Jag gick raga vägen till soffan och la mig när jag kom hem, och där somnade jag lika snabbt som jag la mig ner. Nu var det dags att vakna tyckte jag! Jag har viktigare saker att göra, som exempelvis läxor. Jag ska strax åka förbi pappa en sväng och hämta min kamerasladd, därefter ska jag svänga förbi affären en snabbis och köpa något gott och sen fara hem igen. Jag har bestämt mig för att börja med det skönaste först, En kokhet dusch! Sen sätta mig med thekoppen och plugga järnet. Det låter fantastiskt bra i mina öron må jag säga!

Annars då? -Jag slutade två,det kändes ovanligt tidigt. Dagen var inte speciellt jobbig, utan det var mer åt de tråkiga hållet. Tidigare kände jag mig pigg och glad, och sen gick det lite upp och ner. Jag gick en sväng på stan efter skolan, och sen kom Philip förbi när han hade slutat. Det var nånting jag hade gått och sett fram emot i dagar nu! Det var underbart, äntligen fick jag träffa honom.

Det är snart helg igen. Det är inte klokt hur veckorna går snabbt nu för tiden! Imorgon ska jag vara med Philip, och jag har redan nu bestämt mig för att skippa dansen eller också hela dagen. Jag känner bara att jag inte orkar, och att suget inte riktigt finns där just nu. Kroppen är trött och sliten, huvudet är tungt av höstviruset och ryggen och nacken säger ifrån. Jag ska ta ett snack med min danslärare imorgon och säga vad det beror. Jag måste ju trots allt ha mitt studiebidrag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0