Ett steg in i vuxenlivet

Idag slog det mig, kanske är det dags att börja söka sommarjobb? Och så fick det bli, och först nu är jag hemma efter att ha varit ute och sökt jobb, tro det eller ej! Ett CV och ett personligt brev är vad som behöver skrivas, sen är det mesta löst för min del! Självklart har jag skickat in ansökan om att få jobba åt kommunen också men den tanken lockar inte särskilt mycket efter vad jag fick gå igenom förra året. Nu har jag iallafall kommit halvvägs på mitt cv och kommer förmodligen att blir klar redan ikväll. Efter allt slit hoppas jag på ett dugligt sommarjobb!

Annars då? Jag fick sjuts av Philips mamma till skolan. När jag väl kommer dit blir vi indelade i grupper och planerar våra arbeten. När klockan blir tio i nio släpper Jan-Ivar iväg oss på en föreläsning som enligt han ska vara ända till klockan elva men som redan slutar klockan halv tio, och då slutade jag för dagen. Jag gick förbi Gina tricot en sväng men orkade inte gå längre än så så jag tog bussen hem. Jag hade till en början tänkt sova men tänkte då istället att jag kan vara duktig och ta vara på tiden och göra bort lite jobbigt plugg och så fick det bli. Klockan 1 begav jag och min far oss ut på äventyr, i hopp om att få ett sommarjobb fixat åt mig. Eftersom jag hunnit med en hel del denhär dagen känns den allt annat än bortkastad, som alla andra måndagar brukar göra. Nu, back to work!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0