Helgen blev inte så tokig ändå

Helgen blev bra, trots mina förväntningar. I fredags kom Philip hit kring fem, jag var hungrig som en varg så vi tog bussen till Lulsundet där vi åt vegetarisk köttfärssås och spaghetti. Det smakade trots mina förväntningar väldigt bra! Den kvällen kände jag mig extra hängig så vi bestämde oss för att bara ta det easy. Vi blev skjutsade till hemmakväll där vi skulle hyra film. Eftersom vi var sugna på en rolig film fick det bli en gammal klassiker, Ace Ventura som spelas av Jim Carrey. När vi sen kom hem igen kände jag hur det kliade i mina ögon nå så fruktansvärt mycket. När jag sen gick fram till spegeln för att kolla vad det var ser jag att mina ögon var som två golfbollar, utan att överdriva! Själv tyckte jag nästan bara att det såg roligt ut, och tänkte inte mer på den saken. Kvällen fick ett bra avslut som bestod av film, riskakor och saft!

När vi sen vaknade på lördagmorgon hade ögonen bara blivit värre och vi bestämde oss för att åka till Jouren och kolla upp det. När vi sen kommer dit säger dem att det säkerligen beror på förkyldningen och att jag bör vänta till måndag. Det kändes bara som en lättnad från min sida eftersom jag aldrig någonsin hade orkat sitta där i två timmar i väntan på att få bli undersökt, så jag och Philip tog mopeden och gled vidare till honom istället för att käka en lunch. Kring tre-tiden tog vi mopeden och gled ut till Kallax, till "kallax-rakan" som dem kallar det, där vi gjorde upp en eld, grillade korv, och pojkarna körde runt med sina fordon. Även solen tittade fram en stund. Kring sju var det dags att åka hem, mina stackars fötter hade fått lida en smula för mycket och magen kurrade nå så kopiöst. Vi hade planer på att hänga gäng senare på kvällen, men allt tjorvade till sig och så vi bestämde oss för en promenad genom stan istället. Kvällen avrundades med Ufc tittande och ett glas med saft.
Sen sov jag, tungt.

Några bilder blev det också, vissa mer miffade, andra inte.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0