Kort om dagen

Det blev tyvärr ingen träning för min del idag. Det går inte att fokusera när man håller på att drunkna i läxor, och när man samtidigt har en sjuk morbror att tänka på. Så jag valde att stanna hemma idag och plugga. Jag kan inte riktigt påstå att jag kommit nå mycket längre, men jag har iallafall gett det en chans. Boken är snart utläst och har nu endast läsloggen kvar. Imorgon är det nationella prov i engelska, och även fast det är omöjligt att plugga till hade man ändå velat sitta och träna in det ett eller annat sätt. Men vad gör man då när det inte går, och överhuvutaget inte vet vad det är man ska skriva om? Matteboken orkade jag inte ens öppna idag, jag får helt enkelt jobba gärnet imorgon istället.

Annars då? I helhet har min dag varit helt okej, trots alla tankar som snurrat omkring i mitt stackars huvud. Jag vaknade lite tidigare idag för att hinna med det jag skulle och för en gångsskull inte behöva stressa. Jag kände mig både pigg och glad och skoldagen hyffsat fort. Efter skolan umgicks jag som sagt med Sanna. Vi tog en macka på dago där vi sen satt kvar en stund och snackade om allt möjligt. Jag hade ingen större lust att gå på stan någon längre tid eftersom mina pengar tydligen inte hade blivit insatta på mitt konto, så det fick lov att bli en snabbis idag.

Det var lite kort om dagen. En mindre intressant dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0