Trött tjej

Nu är jag hemma efter en inte alltför rolig skoldag, men den har dugit bra mycket bättre än alla andra Onsdagar. Idag började jag morgonen med en tidig uppstigning för att hinna med bussen som gick 07.14. Jag och tjejorna for till SSAB och intervjuade deras informatör, utan att vi ens hade med oss nå vidare bra material. Men det fick lov att gå ändå, och gick ändå förvånansvärt bra utan. Intervjun var klar efter en kvart ungefär och vi började kika bussar. Eftersom vi redan hade klagat på kylan när vi kom dit så var hon snäll och skjutsade oss tillbaka till skolan. När vi kom tillbaka till skolan var klockan kring 9. Vi hade hål fram till 10, då hade vi data. Precis som alla andra Onsdagar så önskade jag att Rolf skulle vara sjuk, och för engångs skull var han det också! Så istället för att göra klart det vi hade i datan så gjorde vi klart våran svenska uppgift. Därefter var det matte. Ingen var väl speciellt engagerad, men Marianne verkade vara förstående för en gångsskull och vi fick gå på lunch lite tidigare. Efter lunchen hade vi Svenska, och det var nog den segaste svenskalektionen på länge. Vi vart indelade i grupper, läste högläsning och satt och diskuterade. Våran grupp var inte speciellt inne på det, utan fokuserade mest på annat. Så som mobiler och annan teknisk utrustning. Till slut slutade vi och då var klockan 14.40. Jag hade tänkt ta mig en vända på stan men hade varken ork eller lust till de, så jag tog bussen hem med Henny.

Jag kan inte riktigt bestämma mig om dethär är en dag jag bara ska ligga och vila, eller också dra till gymmet och bara ge allt. Jag har varit tröttare än vanligt i veckan och börjar tvivla på att det är skolan som gör mig såhär. Förhoppningsvis har jag inte åkt på någon jobbig influensa, det vore ju ganska typiskt såhär innan helgen. På helgens schema står det fest och eventuellt White Party. Vore ju tråkigt att missa!

God, put a smile upon your face

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0