En repris

Gårdagen påbörjades på porsön. Klockan nio tog vi våra cyklar och vinglade iväg mot udden där i stort sett alla var. Vi var då alla väldigt kalas och vi påbörjade vårat såkallade "mingel". Eftersom jag bara hade en kavaj blev det en smula kallt i blåsten men det flöt på bra ändå, tills polisen gled in. Det var visserligen någonting som varenda skalle hade förväntat sig. De gled in en efter en så vi var smarta och drog därifrån istället. Taggen fanns där men kände inte längre suget efter det, så vi drog in på max och tog oss ett fyllekäk sen drog vi hemåt. Mina fingrar var som isbitar så jag tog istället bussen hem när Henny själv erbjudit sig att ta min cykel. Väl hemma satte jag mig i våran gudomligt sköna fåtölj och växlade ett par ord med pappa, tills jag sedan somnade.

Man börjar känna allt mer och mer att man fått sommarlov. Jag for och handlade med pappa och då möter jag dem yngre barnen som precis gått ut skolan i deras fina klänningar och sandaler som man hade förr. Vädret är betydligt mycket bättre än vad gårdagens hade att bjuda på, dock är blåsten fortfarande lika kall men med lite alkohol i kroppen bordet det nog göra susen. Ikväll ska vi köra på en repris, men med mer folk och förhoppningsvis en varmare kväll.
Jag känner taggen mina damer och herrar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0