Nu har vi allt, utom sommaren

Sommarlovsveckorna fortsätter att rinna iväg, utan det minsta sol eller värme. Dagarna då solen väl vågat visa sig har det blåst kallt och solen har emellan åt försvunnit bakom ett stort molntäcke och ibland aldrig mer visat sig igen. Det ryktas om att sommarvärmen är påväg och att det redan imorgon ska vara mycket varmare, och hur bra låter inte det när vädret börjat gå en på nerverna? När man knappt kan gå ut utan att behöva vara rädd när nästa skur kommer. Vart fan är sommaren?
Vi vet att Norrland kan bättre!

Gårdagen var en fin dag, till en början iallafall. Jag och Philip klev upp klockan halv tolv och gjorde oss en lunch, en gammal goding bestående av makaroner och köttbullar. Jag gjorde mig därefter iordning och vi for in till stan. Väl där hittade jag en jätte söt jacka/kavaj på HM som jag köpte, som dessutom var på rea, det blev därefter en sväng förbi Apoteket och sen gick jag och var social med Henny en stund. Efter det gick vi och kikade på kläder till min man och bra smak som jag har passade allting och även han köpte sig lite kläder, ett par shorts, en långärmad och en jätte snygg skjorta, och allt på Carlings. Vi blev därefter båda väldigt trötta och hungriga så vi for hem till mig och lagade spaghetti och köttfärssås. Mot kvällen åkte vi hem till Philip, vi laddade ner Oc och i väntan på det for vi ut på en cykeltur. Vi såg klart Linas kvällsbok som vi hade börjat på tidigiare i veckan och efter det hade Oc laddat klart, och då började vårat lilla marathon. Tre hela avsnitt såg vi och sen kallade sängen. Eftersom Philip hade andra planer idag blev jag hemskjutsad där kring två och har sedan dess bara tagit det lugnt. Jag sitter just nu och kollar på tågbiljetter ner till Stockholm till mig och min fina. Helst av allt hade jag velat komma iväg redan i helg, men det känns som att dem skulle kunna fått vara en aning billigare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0