Det blir inte alltid som man förväntar sig

Från att ha planerat en lugn helg bestående av plugg och andra tråkigheter visade det sig bli något helt annat och för det tackar jag Mattias, Linus, "Matte", Josefine och allt annat roligt folk vi träffade på under lördagskvällen! Lördagen började dock mindre bra. Jag vaknade med en inte alltför skön mensvärk och ingenting gick därför som jag ville. Jag bestämde mig för att sova bort dagen med vetesäcken på magen. Kort därefter gick det över, samt det dåliga humöret så jag bestämde mig för att trots allt åka in till stan. Jag hittade ett par skor som jag hade kunnat dö för och att dem var slut i hela Sverige förutom i Piteå gjorde min dag! Jag var trött när jag kom hem från stan och gick därför och tvättade bort sminket och la mig därefter och kollade på tv. Mot kvällen hade jag tänkt sätta igång med bakningen men då erbjöd sig Mattias att komma och hämta mig för att sedan åka och cruisa. Suget fanns där men suget att behöva duscha och börja om från början gjorde mig mindre sugen. Eftersom han ändå erbjudit sig att hämta bestämde jag mig snabbt för att ta dendär duschen samt fixa mig, och tur var ju det! Klockan var halv fyra när vi blev hemskjutsade och jag bestämde mig därför att sova hos Josefine. Vi pratade i timmar innan vi sen bestämde oss för att sova. Trots endast fyra timmars sömn var jag pigg och glad, men hur jag såg ut behöver jag inte ens tala om,
men det var det helt klart värt. Tack för allt Josse!

Söndagen fortsatte bra. Jag blev skjutsad av Josefine och hennes familj till Piteå där jag köpte mina skor, sedan hoppade jag på bussen till Luleå. Philip kom och mötte mig på busshållplatsen och vi åkte vidare till mig. Vi bakade, snackade om allt ifrån A till Ö och drog senare iväg till stan för att se Skaburbian. När vi kom hem till mig igen la vi oss framför tvn och åt utav våran goda kaka
och sen blev det läggdags.

Eftersom det blev en sen kväll för oss resulterade det till försovning, vilket för oss börjat bli till en vana. Jag blev därför hemma från skolan medans min fina lämnade mig kring lunch-tiden. Jag började fixa mig och åkte därefter in till stan för att träffa Josefine N. Vi satte oss och babblade över en fika och jag tog därefter bussen hem. Jag sitter nu och taggar inför helgens bravader med en massa bra musik medans jag sitter och funderar på vad jag ska laga mig för mat. Jag tippar på ris, älgskav och en stor sallad till det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0