Nu var det dags

Inlägg 1 från min dåvarande blogg,
www.ida-stark.tumblr.com

Ska man börja om på nytt krävs det även en ny blogg. Det var ett tungt beslut kan jag er lova, men jag tänker iallafall ge tumblr.com en chans. Det kändes en aning tungt att övergå från Blogg.se eftersom det trots allt var min första blogg och bär därför en hel del med sig. Men eftersom livet handlar om att prova på och prova sig fram, så är det just vad jag tänker göra.

Det har under den senaste tiden sakta men säkert börja klia i fingrarna. Nu är det på tok för länge sedan jag skrev sist och har därför bestämt mig för att sätta igång med bloggandet igen, fast nu här på tumblr.com istället. Något större jubel hör jag inte, men det är mest för min egna skull som bloggar.

Som ni kanske förstått har det hänt en hel del den senaste tiden. Kanske har detta till och med varit bland de mest händelserika perioder i mitt liv, men allt har haft sin mening. Jag har gjort mina misstag. Vissa som jag ångrat, andra inte. Men hur ska man annars lära sig vad som är rätt och fel? Jag har med detta lärt mig en hel del och på så sätt blivit en bättre människa. Jag har blivit starkare.

Nu är jag redo för ett nytt kapitel i mitt liv. Ett kapitel där jag ska fokusera på mig själv i första hand, och inte andra. Det är sånt man kommer fram till då det ändå alltid visat sig vara fel i slutändan, och då man i slutändan inte fått någon respons. Jag har påbörjat ett nytt kapitel där jag kommit en god bit på vägen. Ett kapitel med en ny linje, nya vänner och framförallt nya möjligheter. Jag kommer att satsa på skolan, satsa på sången och bli världsmästare i cheerleading. Jag ska bli bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0